Булбанк нарушават българското законодателство и Европейските директиви, лъжат българските граждани и крадват и последната им стотинка, за да задоволят алчността на своите акционери !!!
Арестувано интервю!
Пламен Стоянов : Булбанк лъже, мами и ограбва българите!
Юни 2010
Булбанк нарушават българското законодателство и Европейските директиви, лъжат българските граждани и крадват и последната им стотинка, за да задоволят алчността на своите акционери. Това интервю е направено специално за в. „Шоу” – изданието, което само себе си рекламира като фламанг на свободното слово в България. Цената на това интервю е 10 000 евро – на толкова го оцениха топбанкерите в България. Толкова пари трябва да плати Пламен Стоянов на Булбанк за това, че си позволява да разкаже за унижението да е клиент на финансовата институция.
Това интервю е направено специално за в. „Шоу” – изданието, което само себе си рекламира като фламанг на свободното слово в България. Цената на това интервю е 10 000 евро – на толкова го оцениха топбанкерите в България. Толкова пари трябва да плати Пламен Стоянов на Булбанк за това, че си позволява да разкаже за унижението да е клиент на финансовата институция.
От „Шоу” казват, че спират от печат това интервю, за да предпазят Пламен от преследване на което ще го подложи банката и за да му спестят космическата глоба да говори истината! И нещо много важно – темите за банките не са комерсиални като тези за интимния живот на хора с всякакви сексуални предпочитания. Очаквайте пълни подробности за това защо подобни интервюта не излизат в независимите медии на България.
Пламен Стоянов е български емигрант, който от дълги години живее на Запад. В момента е отседнал в градче край Лондон и е специалист по банков софтуер в Ситито. Въпреки, че познава добре механизмите на британското банкиране и ги одобрява от чист патриотизъм решава да вземе ипотечен кредит от български клон на Уникредит Булбанк. Така той, като стотици други българи, попада в зловещия капан, които банката в България залага на своите клиенти. Заради самоволното покачване на лихвите по ипотечните кредити и унижението да си клиент на Булбанк стотици потребители образуваха гражданско сдружение, което завежда дело срещу банката в Страсбург.
- Пламене, как стана клиент на „Уникредит Булбанк”, банката от която пропищяха стотици българи и й обявиха война?!
- През 2006 г. реших да закупя апартамент в България след като се преместих от ЮАР в Европа, за да има къде да отсядам при моите завръщания в България. След като намерих подходящото жилище се обърнах към банката, с която бях работил вече 10 години „Булбанк” клон Русе. Срещнах се с консултанката г-жа Въжарова, за да получа информация относно офертите им. В този момент вървеше реклама за ипотечен кредит с годишен лихвен процент 5.83%. След като уточнихме детайлите и какви документи ще са необходими за да съм сигурен, че ще получа заем, сложих капаро за апартамента, и се върнах в Англия. След близо един месец размяна на документи по е-майл и поща стигнахме до последната фаза да подпишем финалния договор. Оказа се че има „малка промяна” на лихвения процент, който ми беше предложен първо като 5.83%, но скочи на 7.00% с обяснението, че съм бил рисков клиент - клиент който получава заплата в чужбина. Интересно, защо след като вземам заплата Х ХХХ £, съм в категорията рисков клиент, но вече нямаше връщане назад, щях да загубя 5 000 € капаро.
- Но все пак се стигна до финализирането на сделката?
- Преди финализирането на сделката имах нова среща с консултанката и точно на тази среща повгигнах и въпроса за т.11.1.1.1. в моите общи условия, за да ми бъде обяснена по- ясно. И обяснението съвпадаше с моето разбиране, в случай че EURIBOR 6M скочи с или повече от 2% за 6 месечния период на фиксиране, банката си запазва правото да промени лихвения ми процент без да чака края на фиксирания период с цел да не губи пари. След подписването на договора, до 11.2008 г. аз си внасях парите по сметката и Булбанк изтегляше сумата равна на договорената по Погасителния план. Март 2009 г. имах разговор по телефона с моя консултант по един друг проблем (имах едномесечен депозит в Булбанк, който незнайно защо Булбанк бе решила без мое знание да инвестира на борсата) и в течение на разговора, консултанта ме информира, че в сметката са ми останали само 100-тина € , което мен ме узадачи. Винаги съм си правил сметката така, че да имам пари поне за 3 месечни вноски напред. Последва запитване по е-майл, с което Булбанк ме информира, че лихвата по заема ми се е качила на 5.66%, последствие скочи на 7% при което получих и следното обяснение от г-жа Иванова (цитирам):
„Здравейте г-н Стоянов, Извинете ме за късния отговор. Искам да Ви информирам относно информацията, която вълнува всички с текущи, настоящи и бъдещи кредитни задължения - в българия лихвените нива, които се предлагат по настоящи ипотечни кредити постоянно / ежемесечно / се променят с тенденция към покачване, т.к. лихвения процент се формира от месечния EURIBOR и надбавка на Банката. Всеки месец EURIBOR, които спуска БНБ е с тенденции към повишение между 1 и 3 пункта.
По съществуващия Ви ипотечен кредит лихвения процент към днешна дата е 7.00 %, който за разрешен толкова отдавна кредит е чудесен, още повече, че Вас това покачване не Ви е засегнало, за разлика от много други клиенти. За Ваша информация към днешна дата кредити отпуснати с цел покупка на недвижим имот са на 7.3% лихва в евро, а тези за ремонт и реконструкция са на 9.3% евро. Ако проявявате интерес е възможно предоговаряне на условията по кредита Ви срещу такса в размер на 1100 лв/ определя се по тарифа на Банката /.
- В писмото накратко се дава обяснение от Булбанк защо увеличават лихвения процент по кредита ти...
-Да, това е първото обяснение. А то е „..че. се променят с тенденция към покачване, т.к. лихвения процент се формира от месечния EURIBOR и надбавка на Банката. Всеки месец EURIBOR, които спуска БНБ е с тенденции към повишение между 1 и 3 пункта”. Ако това някой ми го беше казал преди 20 години щях да го приема като чиста монета, но в днешно време, когато всеки е запознат в общи линнии какво е СОФБОР или EURIBOR, обяснението от устата на банков служител, че БНБ „спуска” EURIBOR звучеше много некомпетентно, а може бе един вид „лъжа” за да прикрие измамата. С две думи имах чуството, че ме вземат за „канарче” (съжалявам за грубия израз ... БНБ „спускал” EURIBOR!!!)А през това време реално EURIBOR беше паднал на нива под 1%. Върнах се в България и след среща с моя консултант подадох жалба и се срещнах с шефа на клон Русе г-н Пантелеев, за да чуя от неговите уста защо моя лихвен процент е 7%, а не както очаквах да е 3.8-9%. И се започна едно много неприятно и дълго обяснение, като се почне... Банката била принудена да плаща високи лихви по депозитите и за това не можела да си позволи вече да олихвява заема ми с EURIBOR + Надбавка. Реално банката губела пари от моя заем. При което посeдва въпрос от моя страна, че аз заема „съм го купил” на цени от Март 2007 година и няма нищо общо с днешните депозити и т.н. Ако човек си купи кола днес и след една година дилъра дойде при шефа на Булбанк и му каже, „Вижте г-не цените на колите скочиха с 50%, искам сега да ми доплатите разликата” дали това ще е правилно? На което отговора беше МЪЛЧАНИЕ. След което почна едно обяснение, че банката имала „лоши кредити” и някой трябвало да плаща за тях иначе банката щяла да фалира, при което се вбесих. Попитах го, когато са давали лошите кредити на този и онзи мене питали ли са ме, че сега искат от мене да ги покривам, аз да не съм им станал поръчител, и когато са ги давали лошите кредити, и като си раздаваха премийките (дивиденти на акционерите в милиони – бел.авт) да не би да са ми се обадили и аз да се облажа, а сега ме търсят да покривам тяхните грешки. Последва едно уверение, че всички банки правят така, и че тяхния лихвен процент не бил толкова лош и още много други от този тип, при което разбрах, че няма смисъл повече да се занимавам с него, тъй като си губя времето. След като попълних молбата, след близо 2 месеца чакане (макар че уверенията им са че се стараят да отговарят до 5 дена) и много кратни обаждания на „Клиентска задоволеност” в София на г-н Бочев и Стоилов, вместо отговор получих „изгодно” предложение, съшия вид „изгодно” предложение, за което г-н Слави Ангелов от „24 Часа”, коментира в предаването по сутрешния блок на „бТВ”.
- И ти предлагат да преподпишеш договора си но вече по нови условия, които банката ти налага?!
-Точно така. Нека цитираме писмото :
„Здравейте Г-н Стоянов, С настощият имейл Ви уведомяваме за получения окончателен вариант от нашата цетрала относно разрешането на проблема по Вашите Лихвени нива по ипотечен кредит № 1782 от 12.03.2007г а имено:
Предложение:
Да се извърши корекция на действащия по кредита лихвен процент - считано от 28.11.2008 г. досега лихвеният процент следва да остане равен 7,00%:Моля зя Вашето становище относно предложения вариант и ако то е положително как ще Ви бъде удобно да се разпишат анексите”.
Което по думите на моя консултант било „положително” решение на моя проблем. Обадих се на консултанта ми в България, за да получа малко повече информация за „изгодата” от тази оферта, при което последва едно голямо мънкане по телефона, че са го „натиснали” от централата в София, да ме натиска да подпиша новите условия на Булбанк. На въпроса ми „Че и аз така и така си плащам 7% по заема по който съм „излъган” от какъв зор да подписвам нов с който официално се съгласявам да узаконя тази измама” отговорът отново е МЪЛЧАНИЕ. За мене беше много обидно банката, с която работя да се опита да ме измами по този грозен начин при което последва мой отговор, който аз официално отхвърлям офертата, като неизгодна за мене. След близо още 2 месеца тормоз от моя страна на служителите на Булбанк получих първия си отговор от Булбанк, който за мене беше един „безумен” опит да намерят начин да ме уверят, че всичко е по договор. Само искам да обърна внимание на страница 2 параграф 1, в който се казва... Поради технически пропуск, макар да не са приложими за моя договор, повишенията от УС на Булбанк на БЛП с по 1%, системата им ги е вкарала в сила. Този технически проблем бил отстранен, но незнайно защо Булбанк не е решила да ми коригира лихвения процент по заема, променен от техническия пропуск. Последва мое второ писмо в което искам повече детайли относно отговор едно, за който получих един отново незадоволителен отговор, пълен с някакви обяснение, как моя базов лихвен процент бил повишен с 1 п.п. после с още 1 п.п. и т.н.От всичките тези обяснения не можах да разбера как точно са успяли да ми вдигнат Базовия ми лихвен процент, който по договор е EURIBOR.Първо беше аматъорския опит на служителката на Булбанк да ми обясни как БНБ го била „вдигнала”.После, че управителния съвет го бил повишил с 1 п.п. няколко пъти, но така и не разбрах как това е възможно... EURIBOR си е EURIBOR това е междубанков лихвен процент и той не зависи нито от БНБ нито от мене нито от Вас па камоли от Булбанк. Къде е разковничето в цялата тази измама?
- Къде?
- Според закона за кредитните институции чл.58 и чл.59 казват, че методиката на определяне на годишния лихвен процент по заема, се определя в началото на подписване на заема и се дава в писмен вид на кредитополучателя:Това се е случило с подписването ми на договора с чл.4.1 а и Базовия лихвен процент ми е определен на EURIBOR 6M + надбавка.Същото е подвърдено от втория отговор на „Банков Надзор на БНБ” от нейния подуправител Румен Симеонов.Но тъй като годишния лихвен процент по който аз съм сключил с Булбанк, според Булбанк за тях вече не е изгоден, те почват да го подменят методиката на изчисляване с нова компонента замествайки EURIBOR с Базов Лихвен Процент на Булбанк, цитирайки т.11.1.1.1. (да, тази същата точка, за която се казва малко по горе че условието и за активиране не е настъпило). И в резултат на тази т.11.1.1.1. Булбанк има правото да го подмени, незачисимо че ЗКИ казва, че това не може да стане. А какво реално е БЛПБ това си е EURIBOR + Компонент Премия, който УС на Булбанк въвежда в „експлоатация” ноември 2008 г, като съставна част от новите договори за да може вече съвсем легално да може да „помпи” лихвата по заемите и да не нарушава ЗКИ чл.58 и чл.59. Именно за това и ми беше предложен „изгодния” договор Септември 2009 г. За да мога да влязва в нормите и вече легално да бъда „прецакван” от Булбанк. Последва писмо от мене до Банков Надзор на БНБ, който изразвявам недоволството си от едностранната промяна на метода на изчисление на лихчения ми процент, чрез подмяната на плавашата компонента от “EURIBOR” на Базов лихвен процент на Булбанк, при което получих един безличен отговор от г-н Тимнев – Директор „Правен отдел”, който гласеше, „Ами ето какво ни казаха от Булбанк, ние нямаме мнение по въпроса, вървете си търсете правата в съда”.Да Ви кажа чесно аз не можах да повярвам на очите си на този отговор, в отговора на Булбанк до БН на БНБ определено имаше куп лъжи и неточности и г-н Тимнев дори не си е направил труда да го прочете и сравни с действителността. В отговора се казва, че аз съм се съгласил УС на Булбанк да определя едностранно годишния лихвен процент и че аз още с подписването със се съгласил да ми бъде прикачена тази компонента „Премия”.
- Ти си се съгласил банката да ти дере кожата ?!
- Е как може да стане това г-жа Друмева, Вие се опитайте да си обясните, договора ми е подписан Март 2007г, как съм могъл да се съглася с нещо което дори не е съществувало като понятие в банковата сфера до ноември 2008 г. Пълна безумица. После последва ново писмо до БНБ с което задавам ясно и точно, нарушен ли е закона за кредитните институции чрез добавянето на компонентата „Премия” към базовия ми лихвен процент или чрез замяната ми на базовия ми лихвен процент от „EURIBOR” на БЛП на Булбанк, отговора отново беше безличен... И то от Подуправителя на БНБ. А в друг подобен случай ясно и точно са изказали мнението си, че това е незаконно действие, и въпреки това не са предприели никакви действия Булбанк да се корегират, камоли да върнат парите на хората. С две думи БН на БНБ е застанала зад Булбанк, с единствената презумкция че ако застанат зад страната на закона и принудят банката да се придържа към законите на Р България не се знае дали няма да има неприятни последици за банковата система.Със сегашното статуква БН на БНБ е дала неограниченото право на Булбанк в случай на загуби да прехвърля бремето от тях на клиентите си в името на едно - БНБ да няма неприятности. С това което правят БНБ дават възможност на която и банка в България да си прави каквото си иска защото няма кой да каже и копче на БНБ и от там на тях..Затова и в България няма фалирала банка, защото при всеки фал от страна на банката, клиентите го поемат.
- В устояването на правата си стигнал до Миглена Кунева и до банкакта майка в Италия?
- След като загубих всякаква надежда, че БН на БНБ ще предприеме стъпки за да озъпти Булбанк се обърнах към офиса на г-жа Кунева в Брюксел и ако не се лъжа говорих с нейната съдружничка г-жа Димитрова, която ме насочи към „Службата по ориентиране” към Европейската общност. След като им обясних случая си и им предоставих документите си, дойде отговор от тях, който гласеше, че договора ми с Булбанк съдържа неравностойни клаузи (същите клаузи по които се обосновават за едностранното увеличение на лихвения ми процент) и да се обърна към местния им офис „Европейски потребителски център” за съдействие, Булбанк да бъдат приканени да отстранят същите. Отговора го има в директорията „Corespondencia EC”.Също така писах до италианския офис на Уникредит, за да ги попитам дали са запознати с практиките на едностранно променяне на договорите от Булбанк по ипотечните заеми, при което получих отговор от г-н Чезини, който беше като манна небесна. За пръв път служител на Уникредит официално признава, че реално годишния ми лихвен процент, не е качила както г-н Бъчваров от Уникредит Булбанк София твърди, че БЛП по заема ми се е качил (защото това няма как да стане, едва ли Уникредит може да определя по някакъв начин EURIBOR, който е моя базов лихвен процент) а истинската причина е, че към метода на изчисляване на моя годишен лихвен процент е добавена нова компонента „Премия”, което е нарушение на Закона за кредитните институции чл.59 ал.3 установено с писмо от БНБ 1748-0296/20.05.2009г. Ако имате служебни канали, ще е любопитно да се запознаете с него. Аз не мога да Ви дам това копие поради споразумение между неговия притежател и нашето сдружение.С две думи г-жа Друмева, Булбанк нарушават българското законодателство и Европейските директиви, лъжат българските граждани и крадват и последната им стотинка, за да задоволят алчността на своите акционери, но на това нашето сдружение е решено да сложи край.
А относно Вашия проблем, нека да Ви споделя каква е реално нашата цел, давайки за пример измамата Булбанк, да посочим на обществото че сегашната схема за регулиране на банките не работи и е необходимо създаването на независим омбудсман. Без него гражданите никога няма да са на 100% защитени.Това е моята история. Нека повече хора да станат и да кажат НЕ на това безобразие и да дадат своя глас за промяна.
Лондон
Едно интервю на Мария Друмева
афера.бг / Бг Таймс
Няма коментари:
Публикуване на коментар