Вече купуваме ваканцията си 3-5 месеца по-рано
Мамят ни с пакети all inclusive менте
Скука мъчи летовниците заради липсата на атракции в курортите
Почти 100% заетост очакват в Албена, като българите бележат най-голям ръст.
ЛИЯНА ПАНДЕЛИЕВА
15.06.2011
Снимка Христо Танев
Между плажа и хотела туристите трудно намират други забавления, защото никой не инвестира в нови атракциони.
Хотелиери мамят с услугата all inclusive, като влагат много по-ниско съдържание и качество, отколкото е според приетите стандарти. Така подбиват не само цените, но и реномето на този тип настаняване. Това съобщи за „Монитор” председателят на съюза на собствениците в Слънчев бряг Елена Иванова.
На пет хотела по Черноморието само един действително покрива критериите за all inclusive. Причината е, че родните туроператори не желаят да направят разделение между различните категории осигурена храна за туристите. Това е само една от формите на нелоялна конкуренция, добави Иванова.
Според нея целта е да се продадат възможно най-много легла. Когато некоректният хотелиер е подал офертата си като all inclusive, в нея е описано, че се ползва храна all inclusive, басейн с шезлонг,
безплатни безалкохолни напитки
които най-често са вода и един вид сок от машина. Какво съдържа тази храна и доколко е разнообразна обаче, туристът установява на място. Така, докато едни хотелиери приготвят ястия за гостите си според всички стандарти, други слагат на блок-маса храни, които са подходящи по-скоро за междинно похапване, но не и за основно ястие, твърдят изрядни хотелиери.
Измамата е не само в количеството на храната, но и в съдържанието й. Най-груби в това отношение са нарушенията на апартхотелите. Те излизат на пазара с най-изгодните цени, но предлагат единствено легло, коментираха управители на хотели в Златни пясъци. Когато в пакета е включена и храна, тя се приготвя по предварителна заявка. Повечето гости на тези места си пазаруват от супермаркета и си готвят сами, сочи горчивият опит на препатили туристи.
И през този сезон се запазва тенденцията водещите ни черноморски курорти да са с най-висока запълняемост на хотелската база на първа и втора линия, като не само чужденците, но и българите търсят качество и гледка към морето. Хората с
по-ограничен бюджет
се насочват към тризвездните хотели, но отново изискват близост до плажа.
От чуждите гости най-сигурен остава руският пазар. Като цяло по Черноморието май е бил вял месец, през който средната заетост по хотелите не е надхвърлила 30%, отчитат от бранша. Според хотелиери това означава, че туроператорите са свили крилете на сезона в началото му и дори немските гости са били по-малко от очакваното. От 10 юни обаче притокът на туристи е вече осезателен. Най-търсените места с категория четири и пет звезди са пълни средно на 70-80 на сто, отчитат от бранша.
Българите вече трайно променят нагласата си да купуват лятната си ваканция около 3 до 5 месеца по-рано, като така се възползват от най-добрите оферти и отстъпки, включително и в пика на сезона, каза още Елена Иванова. Според нея с около 3 на сто са се увеличили нашенците, които са направили електронни резервации. Расте и броят на чужденците, които
индивидуално купуват ваканции у нас
през световните резервационни системи. Тези туристи избират да пристигат с нискотарифни авиокомпании.
Освен руски посетители с много записвания през големите туроператори се отчитат и от британския пазар, като се увеличават гостите, които са направили резервации през онлайн туроператори, които стават все по-силни и популярни на Острова.
За цялото ни крайбрежие обаче остава проблем скуката поради липса на модерни атракциони, а инвестиции в тази сфера не се правят, категорични са хотелиерите. Възможностите за забавление между хотела и плажа са ограничени. От софийското туристическо бюро вече се правят проучвания черноморските туристи да се разнообразяват с по едно пътуване до столицата и опознаването на нейните забележителности. Проектът обаче все още не е финализиран.
.
9000 чужденци пълнят Албена
9000 са туристите в Албена към днешна дата, съобщи Йовка Страшилова, зам.-директор “Продажби” в курорта. Най-много са руснаците, следвани от германци, скандинавци, румънци и поляци. След 1 седмица до края на август комплексът ще е почти на 100 процента пълен, каза още Страшилова. Всеки ден ще има по 15 000 летовници. Свободните места са единични, особено в хотелите на първа линия.
Албена бележи висок ръст на ранните записвания от всички дестинации. Лидерството обаче се държи от българите, които са започнали резервации още от месец февруари.
20 процента е увеличението на туристите в комплекса в сравнение с месец юни миналата година. Ръст бележат гостите от Русия, Германия и Полша. За целия сезон в Албена се очаква увеличението на туристопотока да е с 10 на сто повече от 2010 година.
в мо / BgTimes.Net
Мамят ни с пакети all inclusive менте
Скука мъчи летовниците заради липсата на атракции в курортите
Почти 100% заетост очакват в Албена, като българите бележат най-голям ръст.
ЛИЯНА ПАНДЕЛИЕВА
15.06.2011
Снимка Христо Танев
Между плажа и хотела туристите трудно намират други забавления, защото никой не инвестира в нови атракциони.
Хотелиери мамят с услугата all inclusive, като влагат много по-ниско съдържание и качество, отколкото е според приетите стандарти. Така подбиват не само цените, но и реномето на този тип настаняване. Това съобщи за „Монитор” председателят на съюза на собствениците в Слънчев бряг Елена Иванова.
На пет хотела по Черноморието само един действително покрива критериите за all inclusive. Причината е, че родните туроператори не желаят да направят разделение между различните категории осигурена храна за туристите. Това е само една от формите на нелоялна конкуренция, добави Иванова.
Според нея целта е да се продадат възможно най-много легла. Когато некоректният хотелиер е подал офертата си като all inclusive, в нея е описано, че се ползва храна all inclusive, басейн с шезлонг,
безплатни безалкохолни напитки
които най-често са вода и един вид сок от машина. Какво съдържа тази храна и доколко е разнообразна обаче, туристът установява на място. Така, докато едни хотелиери приготвят ястия за гостите си според всички стандарти, други слагат на блок-маса храни, които са подходящи по-скоро за междинно похапване, но не и за основно ястие, твърдят изрядни хотелиери.
Измамата е не само в количеството на храната, но и в съдържанието й. Най-груби в това отношение са нарушенията на апартхотелите. Те излизат на пазара с най-изгодните цени, но предлагат единствено легло, коментираха управители на хотели в Златни пясъци. Когато в пакета е включена и храна, тя се приготвя по предварителна заявка. Повечето гости на тези места си пазаруват от супермаркета и си готвят сами, сочи горчивият опит на препатили туристи.
И през този сезон се запазва тенденцията водещите ни черноморски курорти да са с най-висока запълняемост на хотелската база на първа и втора линия, като не само чужденците, но и българите търсят качество и гледка към морето. Хората с
по-ограничен бюджет
се насочват към тризвездните хотели, но отново изискват близост до плажа.
От чуждите гости най-сигурен остава руският пазар. Като цяло по Черноморието май е бил вял месец, през който средната заетост по хотелите не е надхвърлила 30%, отчитат от бранша. Според хотелиери това означава, че туроператорите са свили крилете на сезона в началото му и дори немските гости са били по-малко от очакваното. От 10 юни обаче притокът на туристи е вече осезателен. Най-търсените места с категория четири и пет звезди са пълни средно на 70-80 на сто, отчитат от бранша.
Българите вече трайно променят нагласата си да купуват лятната си ваканция около 3 до 5 месеца по-рано, като така се възползват от най-добрите оферти и отстъпки, включително и в пика на сезона, каза още Елена Иванова. Според нея с около 3 на сто са се увеличили нашенците, които са направили електронни резервации. Расте и броят на чужденците, които
индивидуално купуват ваканции у нас
през световните резервационни системи. Тези туристи избират да пристигат с нискотарифни авиокомпании.
Освен руски посетители с много записвания през големите туроператори се отчитат и от британския пазар, като се увеличават гостите, които са направили резервации през онлайн туроператори, които стават все по-силни и популярни на Острова.
За цялото ни крайбрежие обаче остава проблем скуката поради липса на модерни атракциони, а инвестиции в тази сфера не се правят, категорични са хотелиерите. Възможностите за забавление между хотела и плажа са ограничени. От софийското туристическо бюро вече се правят проучвания черноморските туристи да се разнообразяват с по едно пътуване до столицата и опознаването на нейните забележителности. Проектът обаче все още не е финализиран.
.
9000 чужденци пълнят Албена
9000 са туристите в Албена към днешна дата, съобщи Йовка Страшилова, зам.-директор “Продажби” в курорта. Най-много са руснаците, следвани от германци, скандинавци, румънци и поляци. След 1 седмица до края на август комплексът ще е почти на 100 процента пълен, каза още Страшилова. Всеки ден ще има по 15 000 летовници. Свободните места са единични, особено в хотелите на първа линия.
Албена бележи висок ръст на ранните записвания от всички дестинации. Лидерството обаче се държи от българите, които са започнали резервации още от месец февруари.
20 процента е увеличението на туристите в комплекса в сравнение с месец юни миналата година. Ръст бележат гостите от Русия, Германия и Полша. За целия сезон в Албена се очаква увеличението на туристопотока да е с 10 на сто повече от 2010 година.
в мо / BgTimes.Net
Няма коментари:
Публикуване на коментар